11 Ekim 2011 Salı

Kürt Mutfağında Ne Pişer?



Sevgili Dostlar,
Tarifleri koymaya başlamadan önce sokağa çıkıp insanların Kürt mutfağı hakkında bilgi sahibi olup olmadıklarını görmek istedim. Çok ilginç tecrübeler yaşadım. Örneğin insanların önemli bir kısmı, kebap cevabını verdi ki kebab Türk insanının yabancılara kendi mutfağını tanıtırken en başta söylediği yemektir. 
Ama aynı Türk insanına ben Kürt mutfağını sorduğumda bana kebap cevabını verdiler. Önemli bir kısmı da kuru fasulye-pilav cevabını verdi. Bu cevabı verenlerin hepsi çok yüksek sesle sormama rağmen Türk mutfağını sorduğumu zannedenler. Yani algıları "Kürt" kelimesine kapalı. Meftune, keledoş, avsir, saç kavurma gibi doğru yemek adlarını verenler ise kendileri Kürt olduğu için bunları sayabildiler. 
Yine de belirtmeliyim ki "Kürtlerin yemekleri de mi varmış!" diyen bir tek adam dışında (Videoda da var zaten tahmin edersiniz kim olduğunu) hiç olumsuz bir tavır ya da tepki görmedim. Aksine insanlar soruyu duydukları andan itibaren kendi kendilerine daha önce hiç düşünmedikleri bir konu üzerinde düşünmeye başladılar.
Beni en çok etkileyen olay ise, videonun en başında ve en sonunda ekrana gelen genç adamın bana dediği şu cümle oldu:
"İşte herşey böyle güzel güzel olsa, konuşa konuşa.." 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder